آی پرند
شماره آگهی: 2528
آی پرند

توضیحات آگهی

مسجد جامع پرند تهران که به نام مسجد امام علی (ع) نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مسجدهای شهر پرند محسوب می‌شود.این مسجد دارای وسعتی به مساحت 4500 مترمربع است ؛و زیربنای 14500 متری دارد.موقعیت مکانی این مسجد در بلوار جمهوری شهر پرند فاز 2 واقع‌شده است.این مسجد بعنوان مصلای بزرگ نماز جمعه در نظر گرفته شده است و مسلمانان نماز جمعه را د ر این مسجد به‌جای می‌آورند.مسجد جامع شهر پرند تهران با فضای بزرگ و معماری خاص خود به جمعیت مسلمانانی که برای برگزاری نماز آمده‌اند زیبایی دوچندان می‌بخشد.نمای مسجد امام علی (ع) علاوه بر مردم پرند و اهالی مسجد،حتی رهگذران را برای برپایی نماز فرامی‌خواند.

موقعیت مکانی دقیق مسجد جامع شهر پرند تهران

اگرچه شهر پرند مسجدهایی با مساحت بالا را دارا می‌باشد ،اما مسجد جامع شهر پرند تهران در حال حاضر بزرگ‌ترین مسجد این منطقه به‌حساب می‌آید. موقعیت مکانی دقیق این مسجد در استان تهران، شهرستان رباط‌کریم، خیابان جمهوری ، فاز دو پرند ثبت‌شده است. از مکان‌های شناخته‌شده اطراف این مسجد می‌توان به پاساژ تیراژه شهر پرند و کافه‌های مختلف اشاره کرد. هرچند که شکوه و جلال این مسجد از دور پیداست و برای یافتن آن اذیت نخواهید شد. علاوه بر این، موقعیت مکانی این مسجد در اپلیکیشن های مکان‌یاب مختلفی ثبت‌شده که می‌توان به‌راحتی توسط این اپلیکیشن ها بهترین و کم ترافیک ترین راه برای رسیدن به این مسجد را یافت. ساعت کاری مسجد جامع شهر پرند تهران، همه‌روزه از شنبه تا جمعه از ساعت 4:30 صبح تا ساعت 20:00 است. به عبارتی از اذان صبح تا اذان عشاء می‌توانید میهمان مسجد باشید و برای برگزاری نماز به مسجد بروید.

معماری و نمای مسجد جامع شهر پرند تهران

به‌طورکلی، مساجد و مکان‌های مذهبی بسیاری در سراسر ایران پر از جلال حاصل از آینه‌کاری‌ها، لوسترهای بزرگ و کاشی‌کاری‌ها با نقوش اسلیمی طراحی و ساخته می‌شوند. شاید در نگاه اول این آینه‌کاری‌ها و زرق‌وبرق و آذین‌بندی‌ها بسیار چشمگیر باشد و انسان را به وجد بیاورند. ولی در طراحی مسجد جامع شهر پرند تهران خبری از آذین‌بندی‌های پرزرق‌وبرق نیست! معماران این مسجد با توجه به اسمی که بر این مسجد نهاده‌اند سادگی و لطافت زندگی امام علی (ع) را پیاده کرده‌اند. مسجد جامع شهر برند تهران، برخلاف بسیاری از مساجد بزرگ دیگر که پر از زرق‌وبرق هستند؛ بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه آذین‌بندی‌ای ساخته‌شده است.برخلاف باور عموم، سادگی و شکوه معنوی این مسجد توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.مصالح به کار گرفته‌شده در معماری این مسجد از آجرهای قزاقی کوره بنددار، طراحی‌های کتیبه خط بنایی در نمای بیرونی و سنگ‌های تراورتن در نمای داخلی به کار گرفته‌شده است. تمامی این سنگ‌ها به دست استادکاران ماهر ایرانی تراش‌خورده‌اند و هیچ‌کدام ماشینی نیستند. با این اینکه سعی شده در تمامی قسمت‌های مسجد همه‌ی طرح‌ها و حتی مصالح سنتی به کار بروند، در آخر گنبد مسجد به یک ورق‌کاری ساده تزیین‌شده است. درنهایت نمی توان معماری باشکوه سردرها و گنبدهای عظیم مسجد را نادیده گرفت. با توجه به‌تمامی موارد گفته‌شده هر فردی کنجکاو می‌شود حتی برای یک‌بار هم که شده از مسجد جامع شهر پرند تهران دیدن کند و از معماری ساده و درعین‌حال باشکوه و عظیم آن دیدن نماید.

فضای داخلی مسجد جامع شهر پرند تهرانهمان‌طور که پیداست، مسجدهای جامع را اغلب در مرکز شهر می‌سازند تا تمامی مردم سطح شهر به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. مسجد جامع شهر پرند در مرکز شهر پرند ساخته و دارای چهار ورودی اصلی است؛ بنابراین از شمال، جنوب، غرب و شرق می‌توان وارد مسجد شد. شبستان مسجد جامع شهر پرند با 850 متر زیربنا یکی و دو محراب یکی از بزرگ‌ترین شبستان‌ها است که ظرفیت 1000 نمازگزار را دارد. همچنین در اطراف شبستان مسجد یک نمازخانه برای نمازگزاران و مسافران وجود دارد. به‌علاوه یک کتابخانه 600 متری مجهز و الکترونیکی که از کتابخانه‌های پیشرفته شهر محسوب می‌شود. در اطراف شبستان مکان‌های اداری مسجد وجود دارد. وضوخانه و سرویس بهداشتی مسجد دارای ظرفیت برای 60 نماز گذار بوده و مجهز به مدرن‌ترین تأسیسات می‌باشد. مسجد جامع شهر پرند به حوزه‌ی علمیه خواهران و برادران با ورودی‌های جداگانه مجهز است. این محل‌ها برای تعلیم و تربیت جوانان و علاقه‌مندان طلاب کلاس‌های بسیاری برگزار می‌کند.

تأسیسات مسجد جامع شهر پرند تهران

مسجد جامع شهر پرند تهران دارای تأسیسات مجهز و به‌روز است. تأسیسات برق این مسجد توسط ریموت کنترل ها نزد خادمین قطع و وصل می‌شود. همچنین سیستم الکتریکی و برق مسجد به گونه ای طراحی و تعبیه‌شده است که هیچ‌گاه دچار قطعی برق در مسجد نباشیم. چراغ‌هایی به‌صورت پشتیبان در مسجد تعبیه‌شده و به‌وسیله‌ی خدامین روشن و یا خاموش می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید یکی از سیستم‌هایی که برای هر ساختمانی به‌خصوص ساختمان‌های بزرگ واجب است، سیستم اعلان حریق است. مسجد جامع شهر پرند به سیستم اعلان حریق مجهز شده است؛ این سیستم کاملاً هوشمند بوده و در صورت آتش‌سوزی سریعاً به مراکز آتش‌نشانی هشدار ارسال می‌شود.بنابراین هنگام آتش‌سوزی سریعاً نسبت به جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی اقدام می‌کنند. می‌توان گفت مسجد جامع شهر پرند تهران برخلاف ظاهر آراسته به‌سادگی خود، دارای سیستم و تجهیزات مدرن و باکیفیت برای تجهیز مسجد به سیستم‌های هوشمند برای رفاه حال نمازگزاران است. مسجد جامع شهر پرند تهران در حال حاضر همه‌روزه برای نمازگزاران برپاست و نماز جمعه‌ها با شکوه خاصی در این مسجد برگزار می‌شوند.

آی پرند بزرگترین بانک مشاغل در شهر بزرگ پرند می باشد.

5/5 - (9 امتیاز)
. با ما همین فردا رتبه یک گوگل شو...   دست بکار شو! 

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مسجد جامع پرند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *